Strateginen liiketoiminnan kehittäminen

Moduulin tarkoituksena on valmentaa osallistujia strategiseen johtamiseen, strategiaprosessien läpivientiin, strategiseen analyysiin, valintoihin ja strategian toteuttamiseen. Moduuli yhdistelee klassista strategiateoriaa ja tuoreimpia tutkimustuloksia keskittyen erityisesti käytännön työkaluihin, joita myös hyödynnetään oman organisaation strategian rakentamiseen.

Moduulin tavoitteena on perehdyttää osallistujat strategiseen johtamiseen. Strategiaa käsitellään analyysin, valintojen ja toimeenpanon näkökulmista hyödyntäen erilaisia teorioita, lähestymistapoja, malleja, tutkimustuloksia ja työkaluja.

Moduuli on suoritettavissa täysin itsenäisinä opintoina, mutta se on mahdollista sisällyttää myös Executive MBA -ohjelman yleisopintoihin.

Ohjelman tieteellinen johtaja on professori Marko Kohtamäki

Moduulin rakenne

Koulutuksissa yksi teema kattaa yksi, kaksi tai puoli koulutuspäivää. Yksi osa on yleensä kaksipäiväinen.
Osa 1

Strateginen analyysi: positiointi, toimialan
analyysi,
kilpailuetu, segmentointi, resurssit ja kyvykkyydet, skenaariot

Osa 2

Business Model Innovation: Strategy vs. Business Model, Kilpailuetu, Corporate level and business level strategies, business model canvas,value promise/
proposition

Osa 3

Johtamis-järjestelmän rakentaminen: Strategiakartta, Tavoitteet, mittarit ja toimenpiteet

Osa 4

Kehitysprojektin toteuttaminen ja muutoksen läpivienti

Pohditko Executive MBA tutkinnon suorittamista?

Lue asiakkaidemme kokemuksista Executive MBA koulutuksista

Kiinnostuitko?

Jätä meille mietteesi ja yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.

"*" näyttää pakolliset kentät

Hyväksyn ehdot*